Stress

Constant alle ballen in de lucht moeten houden. Moeite met concentreren of dingen onthouden. Je altijd maar vermoeid voelen, en toch slecht slapen. Het idee hebben dat je overloopt. Herkenbaar? Het zijn allemaal symptomen die duiden op stress.

Adrenaline boost

Tegenwoordig heeft stress een negatieve lading. Het is iets wat we vooral zoveel mogelijk moeten vermijden. Toch is stress niet alleen maar negatief. Op de korte termijn kan het je adrenaline verhogen waardoor je je beter kunt focussen en je daardoor je doelen bereikt. Pas als stress langdurig aanhoudt en je geen tijd hebt om te herstellen, wordt het een probleem. Dit kan in het ergste geval leiden tot een burn-out.

Coaching in beweging

Om een burn-out te voorkomen en je langdurige stress aan te pakken, gaan we tijdens het coachingstraject op zoek naar de oorzaak van je stress. Dit kunnen er verschillende zijn. Zo kan het zijn dat je meningen je vatbaar maakt voor stress. Of misschien levert je omgeving je stress op. Hier gaan we tijdens het coachingstraject als eerste mee aan de slag.

Als we eenmaal weten waar je stress vandaan komt, kunnen we bepalen wat je wilt/kunt veranderen om niet steeds in hetzelfde patroon te belanden. Je leert om uit dat patroon te breken en elke keer een bewuste keuze te maken zodat je een gezonder patroon ontwikkelt.

Daarnaast leer je hoe beweging je kan helpen om stress te verminderen. Stress is een combinatie van lichaam en geest. Vanuit mijn achtergrond als fysiotherapeut weet ik dat als je op een bepaalde manier beweegt, stress wordt verlaagd. Het is dus belangrijk om goed en voldoende te bewegen in stressvolle periodes.

Het coachingstraject is er op gericht om je zowel lichamelijk als geestelijk om te leren gaan met stress.